پنجره تک حالته یا دو حالته کدام بهتر است؟

۲ بازديد

مزایای کاربری پنجره دو حالته
بسط تکنولوژی و پیدایش فناووری های جدید در کل صنایع مشهود است. درین دربین صنعت ساختمان و در و پنجره سازی نیز از این امر مستثنی نیست. مسلما وقتی که بحث تفاوت پنجره تک حالته و دو حالته مطرح می‌شود با یک نگاه کلی به ساختار سازه می توان برتری نوع دوم به دلیل وجود امکان های بیشتر را در نظر گرفتن زد.
می توان ذکر کرد پنجره دو حالته پنجره دو جداره چه کاربردی دارد؟ خاص ترین نمونه از پنجره های نسل نو با قابلیتها و طراحی مختلف می‌باشد که بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است. به خصوص به دلیل اینکه این پنجره ها با یک‌سری حالت بازشو برای مناطقی با آب و هوای گرم بسیار کاربردی بوده و به تهویه مناسب هوا امداد می کند. این نمونه از پنجره حتی از گونه های ریلی و کشویی ایمن تر و کاربردی تر است.

پنجره دو حالته چیست؟
پنجره دو حالته نمونه پیشرفته‌تری از پنجره upvc دوجداره ساده است که با نام Tilt and turn window شناخته می شود. پنجره ای که ضمن سبک معمول بازشوی پنجره های دیرین، قابلیت باز شدن به طور مورب از بالا را هم دارد. این پنجره ها به دلیل سیستم قفل تعدادی نقطه ای مقاومت بسیار بالایی در عوض فشار های طبیعی محیطی مانند باد و طوفان، بارندگی شدید و همچنین آلودگی صوتی و آلودگی هوا و.. را دارااست. این پنجره های مدل اروپایی تنها به کمک دستگیره در دو موقعیت تنظیم می‌شوند. در حالت نخستین مانند پنجره ساده روی پایه افقی به صورت 180 رتبه کاملاً باز میشود. در شرایط دوم بخش بالایی به صورت عمودی به سمت داخل ساختمان شیب دار می‌گردد. پنجره دو حالته علاوه بر ظاهر ظریف و زیبایی فوق العاده انعطاف پذیری بسیار نه با وضعیت محیطی دارااست. این پنجره ها از نصیب بالایی با شیب خیلی کم باز میشوند و سوای نقص‌ در امنیت، تهویه بهینه دور و اطراف را قابلیت و امکان‌پذیر می‌کنند.
پنجره تک حالته لولایی
درب و پنجره های upvc تک حالته دو جداره پرفروش ترین پنجره ها با کاربرد سهل و آسان هستند. درین پنجره ها لنگه های بازشو روی مبنا افقی و با لولاهایی که در اساس عمودی قرار گرفته حرکت می کنند. مزیت تعالی این پنجره ها باز و بسته شدن تا ۱۸۰ رتبه و تولید چشم انداز بی نقص به فضای بیرون و تمیزکاری راحت شیشه ها و قابهای پنجره می باشد. در واقع پنجره های تک حالته لولایی upvc صرفا روی مبنا افقی خود امکان بازشو دارند.

تفاوت پنجره تک حالته و دو حالته این هست که نوع تک حالته تنها قابلیت باز شدن در یک جهت را دارااست. در حالی که پنجره های دوجداره دو حالته در دو جهت عمودی و افقی و به وضعیت عکس هم باز میشوند. این نوع پنجره ها به دلیل استفاده از یراق آلات کمتر قیمت خیلی پایین تری نسبت به نوع دو حالته دارند.

مزیت های مهم پنجره تک حالته : نصب سریع و سهل – قیمت خیلی مناسب تر – امکان بده بستان یراق آلات در شرایطی‌که خراب شدن


یک کدام از ویژگی های قابل توجه پنجره های تک حالته و دو حالته این است که می اقتدار آن‌ها را با طراحی های گوناگون و حالتهای متفاوت بازشو پیاده سازی کرد. مدلهایی مانند پنجره فلکس واگنی، پنجره دوجداره کشویی، پنجره های مدل فرانسوی و…

مهم‌ترین تفاوت پنجره تک حالته و دو حالته بعد از فرم های گوناگون بازشو به قیمت بر می‌شود. در پنجره های تک حالته تنها قسمت جلویی لنگه به اسپانیولیت مجهز می باشد. البته در نوع دو حالته سه طرف لنگه بازشو اسپانیولیت داراست که سبب عایق سازی عالی بدنه می گردد. همانطور که گفتیم تعداد زاماک ها هم در پنجره دو حالته بیشتر می‌باشد که به چفت شدن خوب فریم و لنگه یاری می کند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.